Skip to Content
Qmusic opnieuw marktleider bij 18- tot 44-jarigen, Joe wordt 3e grootste zender

Qmusic opnieuw marktleider bij 18- tot 44-jarigen, Joe wordt 3e grootste zender

Qmusic wordt marktleider in de zenderdoelgroep 18- tot 44-jarigen en groeit fors door van 18% naar 22.1%. Bij het brede publiek blijft Qmusic de tweede grootste zender in Vlaanderen met 12% marktaandeel (vs 10.4% in de vorige golf op 12+). Joe haalt bij het brede publiek zijn hoogste resultaat ooit met 9.8% marktaandeel (vs 8.6% in de vorige golf op 12+). Daarmee is de radiozender de derde grootste in Vlaanderen. In de zenderdoelgroep 35- tot 54-jarigen groeit Joe van 12.7% naar een sterke 14.2%. Dat blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers die vandaag, vrijdag 23 april 2021, bekendgemaakt zijn voor de periode van 1 september 2020 tot en met 28 februari 2021.

Michael Dujardin, channel manager Qmusic: “Bij Qmusic hebben we de laatste maanden, voor én achter de schermen, enorm hard gewerkt aan ons radiostation. Het is voor het hele team dan ook een erg mooie blijk van waardering dat de Vlaamse luisteraars ons zo massaal aan het omarmen zijn. Maar dit is nog maar het begin. Voor de zomer staan er een aantal grote zenderacties gepland - met de Q-Escape Room die maandag al start - en dit najaar vieren we onze twintigste verjaardag. Reken dus maar op een jaar met heel veel goesting, heel veel energie… en heel veel Q.”
Robin Vissenaekens, channel manager Joe: “Dit is het beste resultaat ooit voor Joe en dat is vooral te danken aan het harde werk van het hele team. We gaan door het vuur voor onze luisteraars en het afgelopen moeilijk jaar hebben we nog meer ingezet om de beste vriend te zijn voor elke luisteraar met de greatest hits en entertainende programma’s en acties.”

Qmusic-luisteraar kan tot 100.000 euro winnen tijdens de Q-Escape Room

Story image

Nu maandag 26 april worden Qmusic-dj’s Maarten Vancoillie, Dorothee Dauwe, Vincent Fierens en Matthias Vandenbulcke voor onbepaalde tijd opgesloten in de Q-Escape Room. Het viertal moet zo snel mogelijk ontsnappen door met elkaars hulp en die van Vlaanderen vier korte muzikale fragmenten te raden en zo de code te kraken. De Qmusic-dj’s hebben de luisteraars in deze tweede editie meer dan ooit nodig, want ook zij krijgen een vijfde fragment dat ze moeten ontcijferen en waarmee een van hen tot 100.000 euro kan winnen. Vanuit de Q-Escape Room maken Maarten, Dorothee, Vincent en Matthias elke dag van 06.00 tot 22.00 live radio.

Joe gaat op zoek naar ‘De Leukste Hond van Vlaanderen’ en keert in mei terug naar de 80’s

Story image

Vanaf nu maandag 26 tot en met vrijdag 30 april gaat Joe-avondspitsduo Raf Van Brussel en Rani De Coninck op zoek naar de schattigste, de harigste, de grootste, de heetste, kortom: De Leukste Hond van Vlaanderen. Joe-luisteraars kunnen tussen 16u en 18u elke dag mee bepalen welke viervoeter deze titel verdient. In mei keert Joe terug in de tijd en draaien ze de beste platen uit de jaren 80 tijdens de 80’s maand met als finale een Top1000. 

Het onderzoek heeft betrekking op de periode tussen 1 september 2020 en 28 februari 2021. Het CIM heeft de nodige maatregelen getroffen om de continuïteit van de publicaties te waarborgen tijdens de corona-pandemie om zo te voldoen aan de vraag naar geüpdatete bereikcijfers en om betrouwbare resultaten te blijven leveren.


Niet voor publicatie:
​Foto's uit het persbericht kan je downloaden via communicatie.dpgmedia.be of via foto.dpgmedia.be

Over DPG Media

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de press room van VTM

Klik hier voor de press room van Qmusic, Joe en Willy

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via [email protected]