Skip to Content

Qmusic en Joe groeien allebei in nieuwe luistercijfers

Qmusic stijgt bij het brede publiek (12+): van 11,1% naar 11,5% marktaandeel en blijft de tweede grootste radiozender in Vlaanderen. Qmusic bereikt ook de meeste Vlamingen tussen 18 en 54 jaar: bijna 600.000 (598.180) elke dag. Op de zenderdoelgroep 18- tot 44-jarigen behoudt Qmusic een stabiele positie met 19,6% marktaandeel.

Joe staat sterk bij de zenderdoelgroep 35-54 jarigen en groeit stevig door van 11,3% naar 14,2% marktaandeel. Bij het algemene publiek in Vlaanderen (12+) gaat Joe van 8,7% naar 8,9% marktaandeel.

Dit alles blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers van de periode van 1 januari 2019 tot en met 30 april 2019, die vandaag, woensdag 26 juni, bekendgemaakt zijn.

An Caers, directeur radio“Qmusic en Joe zetten mooie luistercijfers neer en daar zijn we blij mee aan de start van de bruisende zomer. Qmusic bereikt elke dag 822.000 Vlamingen via radio en meer dan ooit ook via social media of unieke events zoals de eerste succesvolle editie van de Q-MasQuerade. Het is ook goed om te zien dat de luistercijfers aantonen dat onze twee radiozenders mooi complementair naast elkaar staan. Dit voorjaar vierden we 10 jaar Joe en het is duidelijk dat de radiozender de harten heeft veroverd van de frisse veertiger."

Robin Vissenaekens, programmadirecteur Qmusic en Joe, blikt vooruit naar de zomer: Je kan je niet beter voorbereiden op de zomer dan met onze foute week die nu loopt bij Qmusic, met vrijdag het allergrootste foutste feest. Nog geen 24 uur later openen we met Qmusic voor de twaalfde keer een gloednieuw Q-Beach House om 9 weken lang zomerradio te maken op het strand van Oostende. Joe trekt met de Joe-ijskar en de Joe-dj’s door heel het land om verkoeling te bieden met lekkere ijsjes.”

 

Over DPG Media

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de press room van VTM

Klik hier voor de press room van Qmusic, Joe en Willy

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via [email protected]