Nostalgie met gloednieuwe Joepie voor Rode Neuzen Dag

Nostalgie met gloednieuwe Joepie voor Rode Neuzen Dag

Je leest het goed. Het Laatste Nieuws haalt het legendarische Vlaamse tienerblad ‘Joepie’ terug. “Voor dat lezers door hun dak gaan: we doen dit voor één keertje. Eén uitgave dus voor Rode Neuzen Dag” lacht hoofdredacteur Frederik De Swaef. “Het nummer is wel een Joepienummer pur sang. Het ademt het DNA van de vroegere Joepie uit en dat is: dingen over en door jongeren bespreekbaar maken”. En dat is precies ook één van de doelen van Rode Neuzen Dag. In deze Rode Neuzen Dag – Joepie gaat het bijvoorbeeld over gepest worden, over autismestoornissen en over hoe jongeren hun lichaam zien.

Story image

4 jaar nadat het blad van het Vlaamse boekskestoneel verdween, sieren Sean D’Hondt en Niels Destadsbader de cover. In het magazine vind je posters van idolen van vandaag (Billie Eilish) en vroeger (Koen Wauters, anno 1996).

“We mikken vooral op de dertigers en veertigers van nu die het magazine als tiener lazen. Natuurlijk zullen ze uit pure nostalgie in deze Joepie willen duiken. Er staat bijvoorbeeld een rubriek in over de boysbands van de jaren ‘90 en 2000”, vult De Swaef aan, “Maar tegelijk krijgen ze ook inzicht in wat nu hot is in de tienerwereld. Hun tienerkinderen kunnen dus meelezen. En wie weet eens goed lachen met de idolen uit de jeugd van mama en papa.”

Joepie is vanaf dinsdag 15 oktober te verkrijgen in de kantenwinkel en kost 5 euro. De opbrengst gaat naar Rode Neuzen Dag, de goeddoelactie van VTM, Qmusic, HLN en Belfius.

Joepie in cijfers: 

  • Eerste uitgave: 1973
  • Laatste uitgave: 2015
  • Gemiddeld leesbereik van 350.000 lezers 
  • Gemiddelde oplage van 90.000 exemplaren   

Niet voor publicatie
De foto uit de mail kan je downloaden via https://communicatie.dpgmedia.be  

An Luyten Press Officer Rode Neuzen Dag at DPG Media

 

Over DPG Media

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://persweb.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de press room van VTM

Klik hier voor de press room van Qmusic en Joe

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via info@dpgmedia.be