Nieuw VOD-platform VTM GO bundelt Vlaamse programma's en exclusieve internationale series
Gratis kijken naar bijna 300 titels
MEDIALAAN - de Persgroep Publishing lanceert vandaag, dinsdag 2 april 2019, een bètaversie van het nieuwe online video on demand (VOD)-platform VTM GO. In dit gratis VOD-platform zitten naast programma’s van alle tv-zenders van MEDIALAAN - de Persgroep Publishing ook exclusieve internationale series, in totaal goed voor bijna 300 titels. VTM GO zet in op live kijken, catch-up, bingeviewing en exclusieve content. Elke gebruiker krijgt een gepersonaliseerd aanbod op basis van het eigen kijkgedrag. Iedereen kan vanaf nu de bètaversie ontdekken op vtmgo.be en 10.000 huidige VTM-app-gebruikers worden uitgenodigd om de nieuwe VTM GO-app te testen.
Bijna 300 titels gratis te bekijken, exclusieve series via ‘Walter Presents’
VTM GO bundelt bijna 300 titels: programma’s die nu te zien zijn op de tv-zenders van MEDIALAAN - de Persgroep Publishing (VTM, Q2, Vitaya, CAZ, VTM KIDS, VTM KIDS JR. en Qmusic), een catalogus met succesreeksen uit het verleden zoals Matroesjka’s en Clan en een aparte Kids Corner. Met ‘Walter Presents’, een kwaliteitslabel voor internationale fictie, brengt VTM GO exclusieve series vanuit de hele wereld naar Vlaanderen. Bedenker Walter Iuzzolino bekijkt dramaseries van over heel de wereld en selecteert enkel de allerbeste. Onder andere de Emmy-genomineerde actiethriller Fugitives uit Chili (Profugos), de Spaanse dramareeks Locked Up (Vis a Vis) en het Poolse politieke HBO-thrillerdrama The Border (Wataha) zullen in Vlaanderen enkel op VTM GO te zien zijn.
Dirk Lodewyckx, COO MEDIALAAN - de Persgroep Publishing: “Nadat we de eerste waren om op een succesvolle manier onze programma’s online aan te bieden, gaan we nu een stap verder met VTM GO. Live, catch-up, bingeviewing, exclusieve series ontdekken, … het wordt allemaal mogelijk. In tegenstelling tot vtm.be en Stievie vertrekken we niet vanuit het programmaschema maar stellen we de kijker centraal. Iedereen krijgt aanbevelingen op basis van persoonlijk kijkgedrag. Het platform dat we vandaag lanceren is een eerste versie waar we de komende tijd nieuwe functionaliteiten aan toevoegen. We nemen ook graag de feedback van Vlaanderen mee om VTM GO verder te optimaliseren.”
Innovatie: iedereen een persoonlijke VTM GO op basis van eigen kijkgedrag
De interface van VTM GO zal er bij iedereen anders uitzien en samengesteld zijn op ieders maat. VTM GO werkt hiervoor met een innovatieve en doorgedreven recommendation engine op basis van het eigen kijkgedrag.
De programma’s op VTM GO kunnen live en uitgesteld (gemiddeld tot 30 dagen) via smartphone, tablet en laptop bekeken worden. Voor kijken op het tv-scherm is in de bètaversie casting via Chromecast beschikbaar op Android-toestellen. Verdere functionaliteiten worden de komende tijd verder uitgebouwd.
VTM GO kan gratis aangeboden worden dankzij het reclamemodel dat nu al gehanteerd wordt bij vtm.be. Zo wordt er gewerkt met korte reclameblokken die niet doorspoelbaar zijn en is er het targeted advertising-principe: reclameboodschappen op maat van de gebruiker.
MEDIALAAN - de Persgroep Publishing biedt sinds 2014 volledige afleveringen online aan. Met succes: meer dan 1 miljoen mensen keken in 2018 online naar programma’s en er waren gemiddeld meer dan 4,5 miljoen views per maand van volledige afleveringen. Vooral bij jonge mensen is dit heel populair: 1 op de 2 jongeren (48%, 15-24 jaar) in Vlaanderen kijkt online via bestaande platformen van MEDIALAAN - de Persgroep Publishing.
Niet voor publicatie:
Meer informatie: Sara Vercauteren, sara.vercauteren@dpgmedia.be