Kersverse JEZ!-ambassadeurs Nora Gharib, Tom De Cock en Jonas Lips trappen de grootste goede doelen-actie voor en door jongeren af

JEZ! steunt meer dan 200 jongerenprojecten

Vanochtend werd bij Qmusic de ochtendshow van Maarten en Dorothee, de kersverse winnaars van een Kastaar, gehackt door Tom De Cock. Samen met zijn collega-JEZ!-ambassadeurs Nora Gharib en Jonas Lips nam hij vanuit een aparte studio het programma over met een speciale uitzending van JEZ!-Radio. JEZ! is het nieuwe jongerencollectief waar VTM, Qmusic, HLN en Belfius voluit hun schouders onder zetten. Een nieuw, aanstekelijk en creatief verhaal dat álle jongeren een stem wil geven.

De 3 kersverse JEZ!-ambassadeurs gaven het officiële startschot van de grootste goede doelen-actie voor en door jongeren. Samen met de jongeren van JEZ! doen ze een warme oproep om acties op touw te zetten en geld in te zamelen voor zo’n 200 organisaties die zich inzetten voor jongeren om hen zo de kansen te geven die ze verdienen. Als kers op de taart komt er in de week voor de paasvakantie ook een JEZ!-feestweek met onder meer een varende radiostudio op de feestelijke JEZ!-boot die 5 steden en gemeenten in Vlaanderen aandoet.

JEZ!-ambassadeurs Tom De Cock, Nora Gharib en Jonas Lips: “Toen we de vraag kregen of we mee onze schouders wilden zetten onder dit unieke project hebben we geen moment getwijfeld. Want wat is er mooier dan er mee voor kunnen zorgen dat zoveel jongeren dankzij JEZ! dat extra duwtje in de rug krijgen. Een duwtje dat vaak écht een groot verschil kan maken. We hopen dus dat Vlaanderen massaal acties op touw zal zetten om geld in te zamelen voor de 200 mooie jongerenprojecten die werden geselecteerd door de Koning Boudewijnstichting. Wij zeggen alvast volmondig JA! tegen JEZ!.”

200 jongerenorganisaties krijgen steun van het JEZ!-fonds

Geïnteresseerde organisaties konden voor de allereerste editie van JEZ! een projectvoorstel indienen bij de Koning Boudewijnstichting om kans te maken op steun van het JEZ!-fonds. De stichting weerhield zo’n 200 projecten uit Vlaanderen en Brussel. Stuk voor stuk projecten die de veerkracht, de positiviteit en de creativiteit van jongeren in de verf zetten en versterken, en jongeren ook het noodzakelijke duwtje in de rug geven om zich verder te ontwikkelen. 

De volledige lijst van de projecten is terug te vinden op www.jezofficial.be/projecten. Het door JEZ! ingezamelde eindbedrag zal door het JEZ!-fonds onder deze projecten verdeeld worden.

Een gift doen om het JEZ!-fonds te steunen kan vanaf nu via www.jezofficial.be. Hier kan ook een actie geregistreerd worden om geld in te zamelen voor de geselecteerde projecten.

Kris Vervaet, CEO DPG Media België: "Binnen DPG Media geloven we in de kracht van jongeren en de talenten die ze bezitten. JEZ! wil alle jongeren alle kansen geven en ik ben blij dat we met Qmusic, VTM en HLN kunnen bijdragen aan het uitbouwen van een sterke, jonge generatie. Dat zoveel organisaties in Vlaanderen en Brussel jongeren ondersteunen is fantastisch en ik kijk ernaar uit om samen met hen heel Vlaanderen te enthousiasmeren. Ik ben ervan overtuigd dat we samen het verschil kunnen maken." ​ ​ 


Bekijk de JEZ!-spot hier
:

JEZ!-feestweek met varende radiostudio op JEZ!-boot die 5 steden en gemeenten aandoet

Als kers op de taart zet JEZ! ​ net voor de paasvakantie heel Vlaanderen op stelten met de JEZ!-feestweek. Van 27 tot 31 maart zal de JEZ!-boot uitvaren naar 5 steden en gemeenten. De JEZ!-boot vertrekt op 27 maart in Brugge en vervolgens wordt er koers gezet naar Deinze, Aalst, Boom en Antwerpen. Qmusic maakt de hele week live radio vanop het dek, en overal waar de boot voor anker gaat zal er op de kade een stevig feestje gebouwd worden. De hele feestweek zal ook live te volgen zijn in de app van HLN.

Op 31 maart wordt het einde van de JEZ!-feestweek gevierd met een slotmoment op VTM. Samen met heel wat jongeren wordt de eerste editie van de JEZ! feestweek afgesloten met een knal.

Meer details hierover volgen spoedig via www.jezofficial.be of @jezofficial.be.

Olivier Onclin, lid van het directiecomité van Belfius: JEZ! wil jongeren alle kansen geven, net zoals we dat bij Belfius ook doen. Daarom is ons partnership zo vanzelfsprekend. We steunen dan ook ten volle dit initiatief dat lokale organisaties helpt die dicht bij hen staan. Want de jongeren zijn de toekomst.”

JEZ! van, voor en door jongeren

JEZ! is het nieuwe jongerencollectief waar VTM, Qmusic, HLN en Belfius voluit hun schouders onder zetten. Een nieuw, aanstekelijk en creatief verhaal dat álle jongeren een stem wil geven. JEZ! staat voor Jong en Zot, maar ook Jong en Zelfzeker, Jong en Zorgzaam, kortom: Jong en Zoveel meer! 

JEZ! wil jongeren graag terug in het hart van de samenleving plaatsen, hen verbinden, inspireren en hen een stem en gezicht geven. JEZ! vertrekt vanuit het geloof dat gemotiveerde, geëngageerde en goed ondersteunde jongeren de kracht bezitten om de toekomst vorm te geven en de moeilijkste problemen in hun eigen omgeving en in de wereld op te lossen. Het is een project voor en door jongeren. 

Naast content creëren en events organiseren zet JEZ! ook de schouders onder de grootste goede doelen-actie voor en door jongeren. Samen met heel Vlaanderen haalt JEZ! geld op voor zo’n 200 organisaties in Vlaanderen en Brussel die zich inzetten voor jongeren van 6 tot 21 jaar.

Heel Vlaanderen kan vanaf nu een gift doen of acties op touw zetten om JEZ! te steunen via www.jezofficial.be

Enkele jongerenprojecten in de kijker

Een van de jongerenprojecten die steun zullen krijgen van JEZ! is Doof & Jong Vlaanderen vzw. Zij willen graag een toneelkamp organiseren voor dove en slechthorende jongeren, begeleid door Serge Vlerick (dove docent en acteur) en vrijwilligers. De jongeren zullen tijdens het kamp werken aan een voorstelling die zal gebracht worden in Vlaamse Gebarentaal. 

De vzw Lovesafely zet zich dan weer in voor het bespreekbaar maken van toxische relaties bij jongeren vanaf 15 jaar. Met het project ‘Liefde is geen excuus’ worden jongeren op een laagdrempelige en actieve manier aangezet om na te denken over hun relaties. Bekijk hier hun oproep.

Vzw Missing You biedt jaarlijks aan honderden kinderen, jongeren en jongvolwassenen in heel Vlaanderen de mogelijkheid om leren om te gaan met verlies. Door de gepaste begeleiding en het contact met lotgenoten komen ze krachtiger uit hun verlieservaring en kunnen ze opgroeien tot (veer)krachtige volwassenen. Om de werking zo laagdrempelig mogelijk te houden is de deelname aan de rouwgroepen gratis, vanuit de overtuiging dat iedereen recht heeft op de gepaste ondersteuning. 

De volledige lijst van projecten is terug te vinden via https://www.jezofficial.be/projecten

 

Niet voor publicatie: ​
De foto’s uit het persbericht kan je downloaden via foto.dpgmedia.be.
Bovenstaande spot is over te nemen via deze embedcode: <div style="padding:75% 0 0 0;position:relative;"><iframe src="https://player.vimeo.com/video/793888017?h=ce9bbc3d25&amp;badge=0&amp;autopause=0&amp;player_id=0&amp;app_id=58479" frameborder="0" allow="autoplay; fullscreen; picture-in-picture" allowfullscreen style="position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;" title="JEZ-Marketingspot.mp4"></iframe></div><script src="https://player.vimeo.com/api/player.js"></script>

Isabelle Couvreur

Press Officer DPG Media

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over DPG Media

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de press room van VTM

Klik hier voor de press room van Qmusic, Joe en Willy

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via info@dpgmedia.be