HUMO lanceert nieuwe merkcampagne: ‘Meestal relevant. Altijd HUMO.’

HUMO, het Vlaamse magazine voor onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek, heldere duiding én spitse humor, lanceert een nieuwe merkcampagne onder de slogan ‘Meestal relevant. Altijd HUMO.’ Daarmee positioneert HUMO zich als dé levenslustige en eigenzinnige gids doorheen de actualiteit. 

Verjonging en digitale focus

Met de nieuwe campagne richt HUMO zich specifiek op millennials (25-45 jaar) die kwaliteit in journalistiek, cultuur en humor waarderen. De focus in de campagne ligt niet alleen op het weekblad HUMO, maar ook op de dagelijkse verhalen die op de website en in de HUMO-app verschijnen.

HUMO is relevant wanneer het moet, en absurd wanneer het kan. De slogan ‘Meestal relevant. Altijd HUMO.’ benadrukt die unieke combinatie van inhoud en luchtigheid. Het zet HUMO stevig neer als merk dat een gids wil zijn in zowel de harde actualiteit als de beste keuzes voor de vrije tijd. Humor en zelfrelativering zijn hierbij de spreekwoordelijke saus.

"Met deze campagne kiezen we bewust voor een sterke digitale focus om onze boodschap perfect aan te laten sluiten bij de leefwereld van 25- tot 45-jarigen. Door gebruik te maken van short-form video’s en sociale mediaplatforms zoals TikTok en Instagram, zorgen we ervoor dat HUMO overal en altijd zichtbaar is: scherp, relevant en met een flinke dosis humor."Karel Decorte, brand manager HUMO.

Bent Van Looy

De nieuwe merkcampagne zet de inhoudelijke pijlers van HUMO in de verf met een reeks komische, licht absurde sketches, geregisseerd door Benny Vandendriessche. ​ 

Een verrassend element van de campagne is de keuze voor Bent Van Looy als nieuwe HUMO-stem en opvolger van Guy Mortier, oud-hoofdredacteur én decennialang de vertrouwde stem van HUMO. ​ 

Daarnaast speelt Sociaal Incapabele Michiel, de bekende cartoonfiguur van Tom Borremans, een prominente rol in de campagne. 

"HUMO is op vlak van bereik het grootste magazine van Vlaanderen, maar is bovenal uniek qua toon en mix aan verhalen”, zegt hoofdredacteur Remy Amkreutz. “We kijken ernaar uit om die boodschap én inhoudelijke rijkdom tot bij een nog groter en jonger publiek te brengen.”

Over de campagne

De campagne loopt van 30 mei tot en met 22 juni 2025 op verschillende media, met een sterke focus op digitaal en social, maar ook via traditionele kanalen als tv en radio. De nieuwe campagne is volledig in-house ontwikkeld en geproduceerd samen met productiemaatschappij Hamlet.

  • Bureau DPG Media – Team Merk Management
  • Strategie - Katrijn Vrints en Leo-Peter Van Aerde
  • Brandmanager - Karel Decorte
  • Hoofdredactie HUMO - Jörgen Oosterwaal en Remy Amkreutz
  • Creatie - Robin Hoolwerf, Arno De Coninck, Els Desmedt, Jan Van de Poel, Orry Tielens en Hoyhym Ho
  • RTV Producer - Hanneke Kampschreur
  • Productiemaatschappij video - HAMLET Brussels
  • Regisseur - Benny Vandendriessche
  • Producent - Mathias Kerner
  • Producer - Janne Aerts
  • Camera operators - Norman Baert, Thomas Fadeux
  • Editor - ​ Robin De Praetere
  • Online editor - Robin De Praetere, Lieven Dooms
  • Editorial Company - Frames, Brussels ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ 
  • Color Grader - Kene Illegems
  • Sound Design - Brandy
  • Casting - Le Quartier

Niet voor publicatie:

De foto uit de mail kan je downloaden via https://communicatie.dpgmedia.be/
De spot in het persbericht kan worden overgenomen via ​
<div style='padding-top: 56.25%; position: relative; height: 0; width: 100%;'><iframe allowfullscreen='' class='mc-embed' height='100%' mozallowfullscreen=''src='https://mychannels.video/embed/1475151?external=true&loop=false&aspect_ratio=9%3A16&auto_play=false&single_play=true&pip=false'
​ style='border: 0; position: absolute; left:0; top: 0;overflow:hidden;'
webkitallowfullscreen='' width='100%'> </iframe></div>

 

 

Share

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over DPG Media

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de press room van VTM

Klik hier voor de press room van Qmusic, Joe en Willy

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via info@dpgmedia.be