Humo lanceert nieuw digitaal platform met nieuwe website, app en tablet-editie
Interactieve tv- en kijk-gids, meer video en podcasts
Humo schakelt een digitale versnelling hoger en lanceert vandaag, dinsdag 28 januari 2020, een nieuwe website, app en een digitale editie op tablet. “Humo pioniert: voor het eerst pakt een magazine uit met zo’n uitgebreid digitaal aanbod”, vertelt Bart Vanegeren, hoofdredacteur van Humo.
Bekijk hier de nieuwigheden van de digitale Humo:
De nieuwe digitale Humo
De Humo kunnen abonnees voortaan elke dinsdag lezen op hun tablet. In het gloednieuwe digitale magazine diepen video, animatie en audio de volledige inhoud van de Humo van die week uit. De heldere navigatie en de prettige vormgeving garanderen het ultieme leescomfort.
Op de nieuwe website en app van Humo vinden abonnees dagelijks interviews, dossiers en achtergronden bij het nieuws van de dag. Het paradepaardje is de interactieve tv- & kijkgids, met tips, interviews en doorverwijzingen naar het allerbeste van de reguliere zenders én streamingplatforms allerhande. De kijkgids geeft dan weer een persoonlijke suggestie qua televisie, film of serie op basis van recensies van de Humo tv-redactie.
Bart Vanegeren, hoofdredacteur Humo: “We grijpen voor de digitale vernieuwing terug naar de kern van Humo: we hebben opnieuw de meest uitgebreide en meest betrouwbare tv-gids in de aanbieding. En daarrond brengen we als vanouds verheldering middels spraakmakende interviews, revelerende reportages en scherpe besprekingen. Zonder de humor in allerlei grensoverschrijdende vormen te verwaarlozen. Er valt nog altijd veel te lachen, onder meer met de belachelijk scherpe prijs: amper 5 euro per maand biedt onbeperkte toegang tot het Humo-universum.”
Verder tekenen succesrubrieken als 'Het gat van de wereld' en 'Uitlaat' ook op het digitale platform present, net als de vaste columns van onder anderen Jan Mulder, Marc Didden en Heleen Debruyne. Er wordt ook ingezet op podcast en vooral video. Zo is de podcast van Alex Agnew elke week eerst bij Humo te beluisteren en kunnen abonnees 'Patser' en 'Bergica' van Adil El Arbi en Billal Fallah bekijken.
De lancering van de digitale initiatieven wordt vanaf maandag 4 februari 2020 ondersteund met een grootschalige mediacampagne onder het motto ‘het eiland in een zee van ellende’.
Niet voor publicatie:
- De afbeeldingen uit de mail kan je downloaden via https://communicatie.dpgmedia.be/
- De video delen kan via volgende embedcode: <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/HFHvVP8eW44" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
Meer informatie via Bart Vanegeren, hoofdredacteur Humo, bart.vanegeren@humo.be.