Skip to Content
Humo lanceert nieuw digitaal platform met nieuwe website, app en tablet-editie

Humo lanceert nieuw digitaal platform met nieuwe website, app en tablet-editie

Interactieve tv- en kijk-gids, meer video en podcasts

Humo schakelt een digitale versnelling hoger en lanceert vandaag, dinsdag 28 januari 2020, een nieuwe website, app en een digitale editie op tablet. “Humo pioniert: voor het eerst pakt een magazine uit met zo’n uitgebreid digitaal aanbod”, vertelt Bart Vanegeren, hoofdredacteur van Humo. 

Bekijk hier de nieuwigheden van de digitale Humo:

De nieuwe digitale Humo

De Humo kunnen abonnees voortaan elke dinsdag lezen op hun tablet. In het gloednieuwe digitale magazine diepen video, animatie en audio de volledige inhoud van de Humo van die week uit. De heldere navigatie en de prettige vormgeving garanderen het ultieme leescomfort. 

Story image

Op de nieuwe website en app van Humo vinden abonnees dagelijks interviews, dossiers en achtergronden bij het nieuws van de dag. Het paradepaardje is de interactieve tv- & kijkgids, met tips, interviews en doorverwijzingen naar het allerbeste van de reguliere zenders én streamingplatforms allerhande. De kijkgids geeft dan weer een persoonlijke suggestie qua televisie, film of serie op basis van recensies van de Humo tv-redactie.

Bart Vanegeren, hoofdredacteur Humo: “We grijpen voor de digitale vernieuwing terug naar de kern van Humo: we hebben opnieuw de meest uitgebreide en meest betrouwbare tv-gids in de aanbieding. En daarrond brengen we als vanouds verheldering middels spraakmakende interviews, revelerende reportages en scherpe besprekingen. Zonder de humor in allerlei grensoverschrijdende vormen te verwaarlozen. Er valt nog altijd veel te lachen, onder meer met de belachelijk scherpe prijs: amper 5 euro per maand biedt onbeperkte toegang tot het Humo-universum.”

Verder tekenen succesrubrieken als 'Het gat van de wereld' en 'Uitlaat' ook op het digitale platform present, net als de vaste columns van onder anderen Jan Mulder, Marc Didden en Heleen Debruyne. Er wordt ook ingezet op podcast en vooral video. Zo is de podcast van Alex Agnew elke week eerst bij Humo te beluisteren en kunnen abonnees 'Patser' en 'Bergica' van Adil El Arbi en Billal Fallah bekijken.

De lancering van de digitale initiatieven wordt vanaf maandag 4 februari 2020 ondersteund met een grootschalige mediacampagne onder het motto ‘het eiland in een zee van ellende’. 


Niet voor publicatie:

  • De afbeeldingen uit de mail kan je downloaden via https://communicatie.dpgmedia.be/
  • De video delen kan via volgende embedcode: <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/HFHvVP8eW44" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Meer informatie via Bart Vanegeren, hoofdredacteur Humo, [email protected].

Over DPG Media

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de press room van VTM

Klik hier voor de press room van Qmusic, Joe en Willy

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via [email protected]