DPG Media zet in op transparant adverteren door politieke partijen

DPG Media zal politieke advertenties voortaan op een nog transparantere en gecontroleerde manier distribueren via haar kanalen. Daarmee volgt het mediabedrijf niet alleen de vernieuwde Europese regelgeving maar bouwt het ook extra controlemechanismen in. Hierdoor blijft het mogelijk om op een verantwoorde manier te adverteren bij de titels van DPG Media. ​

Op 10 oktober treden nieuwe EU-regels in werking die bepalen hoe politieke advertenties in de toekomst aan consumenten mogen worden getoond. DPG Media zal deze regels niet alleen toepassen, maar bouwt ook bijkomende controlemechanismen in.

Geen inzet van persoonlijke data

Elke politieke advertentie (audio/video/digitaal/print) zal voorzien zijn van een duidelijk label en extra informatie, onder meer over wie de advertentie betaalt en aan welke verkiezing deze gekoppeld is.

Bovendien kiest DPG Media ervoor om vanaf 10 oktober geen persoonlijke data van consumenten meer te gebruiken om politieke advertenties gericht te verspreiden. In plaats daarvan wordt ingezet op contextual advertising, waarbij advertenties enkel verschijnen op plaatsen die inhoudelijk relevant zijn voor de adverteerder.

Politieke campagnes blijven verkocht worden op alle mediatypes: print, video, audio en digitaal. De verkoop gebeurt uitsluitend rechtstreeks via de salesafdeling van DPG Media en niet via de geautomatiseerde systemen. Zo houdt DPG Media controle over de verkoop en de plaatsing van de advertenties.

Technische aanpassingen

De nieuwe aanpak vergt aanzienlijke technische aanpassingen. DPG Media investeert hier volop in en kiest ervoor om digital advertising door de lokale technologieleverancier Opt Out Advertising te laten faciliteren, waarmee we al een succesvolle samenwerking hebben op specifieke onderdelen van het DPG Media netwerk. We verwachten vanaf medio september te kunnen starten met de vernieuwde werkwijze. 

Uiteraard volgt DPG Media de nieuwe regelgeving van nabij op en zullen we bij eventuele wijzigingen of aanvullingen de nodige aanpassingen doen. 


Niet voor publicatie:

De foto uit de mail kan je downloaden via https://communicatie.dpgmedia.be/.

Babet Verstappen

Director Corporate Communication, DPG Media

 

Delen

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over DPG Media

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de press room van VTM

Klik hier voor de press room van Qmusic, Joe en Willy

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via info@dpgmedia.be


Neem contact op met

pers@dpgmedia.be

www.dpgmedia.be