DPG Media België verkozen tot meest aantrekkelijke werkgever in 2023

DPG Media België verkozen tot meest aantrekkelijke werkgever in 2023

Uit een jaarlijks onderzoek van HR-bedrijf Randstad komt DPG Media als winnaar uit de bus als meest aantrekkelijke werkgever. "Deze erkenning is het resultaat van meer dan 1.400 enthousiaste collega's, die elke dag het beste van zichzelf geven", aldus Kris Vervaet, CEO DPG Media België.

Meer dan 53 procent van de bevraagde personen die aan de Randstad Employer Brand Research-enquête hebben deelgenomen én DPG Media kennen, geeft aan graag tot heel graag bij het bedrijf te willen werken. Daarmee is DPG Media een van de succesvolste bedrijven in de geschiedenis van de REBR en wint het de 23ste editie van het onderzoek. In de farmasector ontvangt GlaxoSmithKline (GSK) dezelfde erkenning. DPG Media en GSK laten zo Baxter en VRT achter zich in de ranking. 

Mediamakers maken het verschil

DPG Media is een huis van vele mediamerken, platformen en creatieve talenten. Dagelijks maken mediamakers het verschil in audio, video en geschreven tekst en informeren, inspireren en entertainen ze met grote merken als VTM, HLN en Qmusic heel Vlaanderen. Binnen DPG Media beperkt het begrip mediamaker niet tot contentmakers maar omvat het alle collega's die dagelijks het beste van zichzelf geven om de meest aantrekkelijke platformen te bouwen, adverteerders de beste dienstverlening te gunnen en lezers de beste ervaringen te bieden.  

Kris Vervaet, CEO DPG Media België: "Na enkele jaren in de top 10 van meest aantrekkelijke werkgever te hebben gestaan, is de bekroning tot nummer één, de ultieme kers op de taart.  Het is het resultaat van meer dan 1.400 enthousiaste collega's, die elke dag het beste van zichzelf geven. Deze erkenning toont aan dat de passie die we binnen ons bedrijf voelen, ook zichtbaar is voor de buitenwereld. Dat onze mediagebruikers graag collega-mediamaker willen worden, zien we als een heel mooi compliment."

Een huis vol talenten

Story image

DPG Media investeert dagelijks in het opleiden en versterken van haar talenten. De Campus is een unieke community waar content creators dagelijks van elkaar leren en via begeesterde coaches ingewijd geraken in alle vormen van digitale storytelling. Leren van de besten is het credo binnen DPG Media en daarom biedt het via een in-house Academy opleidingen aan voor jong en oud in het bedrijf. 

Bart Remmerie, HR directeur België: "Onze medewerkers werken elke dag heel hard om Vlaanderen te informeren en te inspireren. Vanuit HR vinden we dat ze zelf grip moeten kunnen houden op hun carrière en daarom dat we hen alle tools aanbieden om zichzelf te ontwikkelen. Ik ben blij dat Vlaanderen ziet dat onze collega's binnen DPG Media kansen krijgen, maar vooral ook dat al deze collega's dagelijks aan de buitenwereld kunnen tonen wat hun talenten zijn."

Passie en betrokkenheid kleuren de DPG Media cultuur

Naast een passie voor media kenmerkt de cultuur van DPG Media zich door een grote betrokkenheid van haar medewerkers. Jonge collega's verzamelen zich in het DPG Media Young Network, tal van collega's zetten tijdens en buiten de werkuren hun schouders onder de inclusiviteitsambitie van DPG Media en het hele bedrijf verzamelt zich voor JEZ!, het nieuwe jongerenplatform dat jaarlijks de grootste goededoelen-actie voor de jeugd op poten zet.

Sharon Debuyser, Head of Development & Digital Marketing bij Qmusic, Joe & Willy en lid DPG Media Young Network: "Via het Young Network willen we jonge collega's de kans geven elkaar én het bedrijf en alle leidinggevenden beter te leren kennen. We organiseren daarvoor tal van events, maar denken ook kritisch na over de toekomst van het bedrijf. Heel fijn dat we als jonge collega's zo luid onze stem mogen laten horen binnen DPG Media."

 

Over Randstad Employer Brand Research

De winnaars van Randstad Employer Brand Research worden bepaald op basis van een bevraging bij 8761 Belgen naar de aantrekkelijkheidscriteria van de werkgevers met meer dan 1000 werknemers (187 bedrijven). De top 5 van de criteria waarom men voor een werkgever kiest zijn loon en voordelen, werksfeer, werkzekerheid, balans werk-privé  en locatie.

53% van de respondenten die DPG Media kennen zouden er graag tot heel graag willen werken. Daarmee is het mediabedrijf een van de meest succesrijke bedrijven in de geschiedenis van de REBR. DPG Media is het tiende bedrijf dat de Randstad Award wint na IBM, Janssen Pharmaceutica, Pfizer, GlaxoSmithKline, Pfizer, Bayer, Techspace Aero, Jan De Nul, Deme en VRT.


Niet voor publicatie:

De foto's uit de mail kan je downloaden via https://communicatie.dpgmedia.be/

Justine Van Hauwe Corporate Communication & Press Officer, DPG Media
Over DPG Media

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de press room van VTM

Klik hier voor de press room van Qmusic, Joe en Willy

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via [email protected]