DPG Media Advertising wordt nieuwe regie van TOPradio
TOPradio vertrouwt vanaf maandag 2 september 2019 haar regie toe aan DPG Media. TOPradio is geen onbekende voor DPG Media. De Vlaamse radiozender werkte van 1998 tot 2003 immers al samen met de toenmalige VMMa voor productie, distributie en reclame. De zender is een sterk merk mét een sterke achterban.
Al meer dan 20 jaar serveert de Vlaamse radiozender haar luisteraars de beste Dance en Urban Music. Die luisteraars zijn vooral jonge mensen die van variatie houden en innovators zijn. Het is een merkgevoelig en reclamegevoelig publiek dat – eens overtuigd van een merk – ambassadeur is van merken.
“Het is niet de TOPradio van 20 jaar geleden. De doelgroep is meegegroeid en uitgebreid. Onlangs nog nam TOPradio afscheid van het iconische logo en koos het voor een nieuw logo dat de avontuurlijke, edgy kant van de zender in de verf zet. Met een sterke focus op de doelgroep 18 – 34/44 is het op die doelgroepen de meest selectieve radio in Vlaanderen volgens de CIM-cijfers op jaarbasis. Uit recent onderzoek van Profacts blijkt dat hun doelgroep uit innovators en early adopters bestaat. Een interessant profiel voor adverteerders en nieuwe merken,” zegt Steve Van den Audenaerde, Business Development Manager Radio bij DPG Media.
80% van de Vlamingen ontvangt TOPradio via FM, maar met de zender krijgt DPG Media er ook een nieuw DAB+ kanaal in regie bij. Daarmee staat de teller nu op 10 DAB+ zenders in regie, met de DAB+ kanalen van DPG Media zelf inbegrepen. Bruno Heyndrickx, directeur van TOPradio: “Bij beide bedrijven wordt de toenemende digitalisering als een opportuniteit gezien. Innoveren en anticiperen zijn de keywords waarmee we ook bij TOPradio elke dag aan de slag gaan.”
Bruno Heyndrickx kijkt vol vertrouwen naar de toekomst: “De commerciële regie van TOPradio komt in handen van de meest innoverende speler op de markt. We zijn vereerd dat DPG Media gelooft in het verhaal dat TOPradio als nieuwe netwerkradio voor Vlaanderen wil schrijven. TOPradio is complementair aan het muziekprofiel van Qmusic en Joe en zorgt samen met de sterke radiomerken van DPG Media voor nog meer commerciële mogelijkheden voor adverteerders.”
Vanaf 2 september 2019 zijn alle campagnes op TOPradio aankoopbaar via DPG Media.