Skip to Content
Build IT Academy van start: digitale poorten van DPG Media openen voor 6 trainees

Build IT Academy van start: digitale poorten van DPG Media openen voor 6 trainees

6 pas afgestudeerde IT-studenten warm onthaald op eerste dag

Vanaf vandaag mogen 6 IT-studenten zich officieel trainee van de allereerste Build IT Academy noemen. Tijdens dit traineeship ontdekken ze de tech-uitdagingen van DPG Media vanop de eerste rij. Hun eigen talent krijgt meteen de kans om te groeien dankzij on the job coaching door ervaren IT en HR-collega’s. 

Van innovaties voor VTM GO tot breaking news voor HLN.be: de tech-uitdagingen bij DPG Media zijn divers. Het IT-talent bij DPG Media is dan ook allesbehalve doorsnee. “We hebben straf IT-talent in huis. Om nu anticiperen op de uitdagingen van morgen, hebben we de nieuwe generatie talent nu al nodig”, verduidelijkt Kris Vervaet, CEO België en CDO DPG Media Group. “Daarom geven we jonge mensen de kans om recht van de schoolbanken aan de slag gaan en on the job te leren hoe we die uitdagingen samen met de business aanpakken.”

Story image

Intensief traject

De komende weken starten de trainees  met een intensief traject waarbij ze kennismaken met de verschillende domeinen en workflows in de IT-afdeling van DPG Media. Daarna gaan ze aan de slag in het team dat het meest aansluit bij hun interesse. Ze leren er de dagelijkse werking én krijgen extra opleidingen. Via netwerkevents en projecten kunnen ze proeven van alle uitdagingen van een IT-job bij DPG Media. 

Verborgen jobaanbod

De zes vonden het verborgen jobaanbod op een van de DPG Media-sites. Ze wisten de jury te overtuigen dat ze de juiste skills hebben om meteen een betaald contract voorgeschoteld te krijgen.

Dirk Van Moorsel, IT Director Mission Control & People: “De juiste mindset en probleemoplossend vermogen zijn voor ons belangrijker dan de technische skills die ze al in huis hebben. Een basiskennis IT moet er natuurlijk zijn, maar ook die andere vaardigheden zijn essentieel om samen futureproof oplossingen te kunnen bouwen. Bij deze 6 hebben we het volste vertrouwen dat ze klaar zijn om in het digitale bad bij DPG Media te springen.”

Niet voor publicatie:

De foto uit het persbericht kan je downloaden via communicatie.dpgmedia.be

Charlotte Sterkens
Charlotte Sterkens Corporate Communication & Press Officer, DPG Media

 

 

 

Over DPG Media

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de press room van VTM

Klik hier voor de press room van Qmusic, Joe en Willy

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via info@dpgmedia.be