Skip to Content
2 miljoen Vlamingen bekeken 24 UUR LIVE

2 miljoen Vlamingen bekeken 24 UUR LIVE

129 artiesten kwamen dit weekend langs in het Sportpaleis voor de tweede editie van 24 UUR LIVE. Dankzij de livestream op HLN volgden ruim 2 miljoen Vlamingen de muziekmarathon mee. Ze gaven ook 100.000 euro in de fooihoed om het event en de hele muzieksector te steunen.

Omdat de sector het ook nu nodig heeft, werd het 24 UUR LIVE voor het tweede jaar op rij georganiseerd. Meer dan 100 artiesten passeerden op 24 uur tijd op het podium van het Antwerpse Sportpaleis. Ze werden begeleid door Miguel Wiels en zijn live band en kregen de professionele support van 196 crewleden. DPG Media zorgde ervoor dat niemand een seconde van de muziekmarathon moest missen.

“We wilden de event- en muzieksector ondersteunen door de artiesten een podium te geven dat tot in alle uithoeken van Vlaanderen reikt. Daarom hebben we ons grootste nieuwsmerk, HLN, ingezet,” zegt Geert Dewaele, Hoofd Projecten bij News City van DPG Media. “Het was een waanzinnig succes: meer dan 2 miljoen Vlamingen volgden de livestream via HLN.be en de HLN app. Dat zijn 87 volle Sportpaleizen in één etmaal. Er werd zelfs vanuit het buitenland meegekeken. En het werkte in twee richtingen: de artiesten konden via schermen zien hoe gezinnen in hun huiskamer uit de bol gingen tijdens hun optreden. Dat creëerde een enorm gevoel van verbondenheid.”

Na 24 uur aan een stuk live spelen waren de grote woorden even op bij Miguel Wiels. “24 uur lang… ik ben kapot!” De concerten werden zaterdag om 18 uur afgetrapt, zondag om 18 uur mocht Niels Destadsbader als laatste van 129 artiesten optreden. "We hebben in totaal 425 liedjes gespeeld, die we niet op voorhand repeteerden met de artiesten", zei Miguel Wiels na afloop. "We moesten dus de hele tijd volledig geconcentreerd zijn.”

Fooihoed

Anders dan bij de eerste editie, was nu ook een beperkt publiek fysiek welkom: 200 personen per tijdsblok van twee of drie uur. Zo was het voor de artiesten toch geen optreden voor een leeg Sportpaleis. Voor het eerst ging er ook een virtuele fooihoed rond. Via een QR-code konden kijkers een fooi geven aan de mensen achter de schermen in de muzieksector. De fooihoed leverde maar liefst 100.000 euro op. 

De leukste fragmenten en optredens kan je herbekijken op hln.be en in de HLN app.


 

Charlotte Sterkens Corporate Communication & Press Officer, DPG Media

 

Over DPG Media

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de press room van VTM

Klik hier voor de press room van Qmusic, Joe en Willy

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via [email protected]